29 Temmuz 2007 Pazar

12 saat anti-bakteriyel koruma

yillarca gozum gibi bakmistim onlara oysa...
her gece yatarken her kahvaltidan sonra...
hatta her sabah uyandigimda dogru banyoya gidip dislerimi fircalamak bir ara aliskanlik olmustu. saplanti derecesinde fircalayip zaman zaman da kanatiyordum.

ama dun...
disciye gittim,
ve aci gerceklerle yuzyuze geldim.
6 curuk varmis! 20 yas dislerinden de en az birinin duzleme paralel gidip diger disleri ittigi varsayilirsa:
6 curuk+ alinmasi gereken 4 adet 20 yas disi

kendimi hic bu kadar aciz hissetmedim.
demek yillarca kendimi kandirmisim.
ben ne cok hata yapmisim meger...
gozum kapali bakmisim meger...

yillarca dis fircaladim. fircalamayanlari kinadim. bu muydu karsiligi??
bu muydu 12 saat antibakteriyel koruma? bu muydu 12 farkli soruna 12 farkli cozum?
eskiden gunde 3 kez fircalayin derlerdi o zamanlar 3 kere fircalardim sonra 2 ye dusurduler.
ben daha o zamanlardan suphelenmistim ama neyse dedim gectim..
bilsem 6 kez 7 kez fircalardim...

demin aynaya bakip kendimi ajda pekkan gibi hissettim.
on dislerim yani gozukenler ziyadesiyle bembeyaz...
fakat neye yarar... icim curumus benim dislerden baslayarak.
belki o beyazlikla gercekleri insanlardan saklayabilirm ama dislerimden,dis doktorlarindan asla..
hicbir dolgu giden dislerimin yerini dolduramayacak biliyorum...
aglamak istiyorum..

belki de cekilecek arka dislerim
bundan sonra elma isiramayacagim soyle hart diye.
belki cikolata yemeyi seker emmeyi falan yasaklayacak doktor
hatta kutuphaneye tek gitme sebebim olan kahveyi, sicak cikolatayi da bir daha oyle cok cok icemeyecegim...

iste yarin da panaromik agiz filmi cektirecegim 20 yas dislerini net gorebilmek icin.

elveda findik fistik
elveda yemek yemek
bundan sonra yanimda kamis tasiyacagim.

Hiç yorum yok: